Wednesday, October 21, 2015

හිතුවක්කාර ආදරය - 25 කොටස


"මොකද පුතේ අද උදෙන්ම"
"ඉවරකරන්න බැරි උන වැඩ වගයක් තියනවා අම්මෙ. අද උදේ නමයට කලින් දෙන්න ඕන. ඒකයි මේ උදෙන්ම යන්න කියල බැලුවෙ"
"අහ් අයියෙ.. ගුඩ්මොර්නිං. මොකද මේ අද කුකුලත් අතේ අරන්ම යන්න හදන්න්නෙ. අනේ මේ ඒක නෙමේ මට ඇඳුම් වගයක් ගන්න තියනවා. කීයක් හරි දෙන්නකො. ඔයා ඉතින් මගෙ සුදු අයියනෙ."
"ඔයාගෙ බටර් ඕන නැහැ. මගෙ මේසෙ උඩ ඇති පන්දාහක්. ඒක එහෙම්මම් තියල ලාච්චුවේ තියන එක්දහස් පන්සීය අරන් යනවා"
"ඒක්දහස් පන්සීයෙන් මොනා ගන්නද අනේ. ඔනේ නෑ ඔයාගෙ සල්ලි. මම තාත්තගෙන් ඉල්ල ගන්නම්"

අම්මා සාදා දුන් තේ කෝප්පය උගුරට දෙකට ගිල දැමූ මම පුළුවන් තරම් ඉක්මනින් අපගේ සුපුරුදු ස්ථානටට පැමිනියෙමි. මා එන විටද මොහොමඩ් එම ස්තානයට පැමින සිටියේය. ඔහුද තරමක් නොසන්සුන්තත්වයේ සිටියේ ඊයේ රාත්‍රියේ පුවත නිසා විය යුතුය.



"කොහොමද වැඩේ ලීක් උනේ පොඩි මහත්තයා. මට හිතාගන්න බැහැ"
"අපේ කස්ටමර්ගෙ පැත්තෙන් අවුලක් නැහැනෙ."
"එහෙම කිසිම දෙයක්නම් නැහැ"
"එහෙනම් මොහොමඩ් මේ නිවුස් එකට අපේ සම්බන්දයක් නැතිව ඇති. සමහර විට මොකක් හරි හෝඩුවාවක් ලැබුනද දන්නෙ නැහැ"
"මට තේරුන්නැහැ පොඩි මහත්තය"
"මෙකයි ඔය කියන විදිහට හෝඩුවාවක් ලැබුනන්ම් මම් හිත්න් නැහැ ඔය විදිහට මාද්‍රයට දේවි කියලා."
"ඒත් පොඩි මහත්තය, මොනව හරි හෝඩුවාවක් ලැබුනෙ නැතිනම් ඔහොම එකක් කියාවිද"
"ඔව්.. සමහර විට එයාලගෙ උපායක් වෙන්න ඇති. කලබල වෙන්න ඕන නැහැ ඔහොමඩ්. අපි ප්ලෑන් කරපු විදිහට වැඩේ කරමු. ටිකක් සැලකිල්ලෙන් ඉමු. "

අප දෙදෙනාගේ කතබහ හදිසියේම නැවතුනේ අප සිටිනා ස්ථානයට නොසිතූ ලෙස පියුමිගේ පැමිනීම නිසාය. ඇය මා හට අද උදෙන්ම පැමිනෙන්නයැයි කෙටි පනිවිඩයක් එවා ඇතිබව ම තේරුම් ගත්තේ ඇය්ගේ කතාවෙනි. නමුත් මම එය මේ මොහොත වනතුරුම නොදැක්කෙමි.

"ගුඩ්මෝර්නිං දිනුක අයියා. ළමය වෙලාවට වැඩ නේද. මගෙ මැසේජ් එක ලැබුනනෙ.. ඒක නෙමේ කව්ද අනේ මම එනකොට ඔයා එක්ක කතා කර කර ඉඳල මාව දැක්ක ගමන් බය වෙලා වගේ ගියෙ"
"ගුඩ් මොර්නිං.. ප්‍රස්න ගොඩක් එකපාරම.. හරි දැන් කියන්නකො මට මේ උදෙන්ම එන්න කිව්වෙ ඇයි කියලා"
"දිනුක අයියා.. ඊයෙ හවස කිව්ව එකට මට ගොඩාක් සොරි. අනේ මන් ගැන වැරදියට හිතන්න එපා. මන් ඉතින් තාම පොඩි කෙල්ලනෙ"
"ම්ම්ම්. මම හිතුවෙ ඔයාව මට නැති උනා කියල"
"එහෙම වෙන්නෙ නැහැ. මම යන්නම් දැන්. පස්සෙ මීට් වෙමු අපි"

හවස් වරුවේ මාගේ වෙබ් ඩිවලොපින් සම්ත්‍රන්යන්ට සහභාගී නොවූයේ පියුමි සමග මුහුදු රළ පෑගීමට යාම සඳහා යොදාගත් නිසාය. ගැහැණු ළමයෙකු නිසා මාගේ අධා‍ය්‍යාපන වැඩ කටයුතු මා අතපසු කරගන්නවායැයි මගේ මිතුරන්ගේ නොයෙකුත් බැනුම් ඇසීමට සිදු උනද අවසානයේ ඔවුන් මා හා එකඟ වූයේ දහසක් කරුනු පහදා දිමෙන් අනතුරුවය. එක අවස්තාවක ජීවිතයේ තනිවී අන්ත අසර්ණ වී සිටි මා හට මා ගැන සොයලා බලන මම ගැන කැක්කුමක් ඇති යහළුවන් පිරිසක් මාගේ ජීවිතයට එක් කරදුන්නාට දෙවියන් වහන්සේට ප්‍රථම වතාවට තුති පුදකරමින් මම මගේ සිහිනයද රැගෙන මුහුදු වෙරලට පැමිනියෙමි.

ආදරය කරන හදවත්වලට ආදරය දැනෙනෙ හිතකට ගැලපෙන ආකාරයට වෙරළ සකසා තිබූ අයුරුනම් පුදුමාකාරය. නිහඬව තාලයකට නැලවුන රැලි ද සැන්දෑ යාමයේ වෙරළට එකතු කලේ ආදරණීය හැඟුමන්ය. ඇගේ අතින් අල්ලා මම වෙරල දිගේ ඉදිරියට ඇවිද ගියේ කිසිවක් නොපවසාය. ඇයද නිහඬව මා අතින් අල්ලා මා සමග ආවේ පුන්චි දැරියක මෙන්ය. ඇය හා පැමින මගේ පරණ මතකයන්ට මකාලන්න මා උත්සහ දැරුවද ඒ සෑම අවස්තාවකම මම අසමත් උනෙමි. මීට අවුරුදු කීපයකට පෙර මා ඉමාෂා සමග මෙලස අත්වැල් පටලා ඇවිද ගිය හැටි මතකය. ඉස්සර වගේඅ තවමත් වඩ කඩ පේලිය හා අයිස්ක්‍රීම් කඩ කීපය එලෙසමය. මූදු වැලි වලින් රටා මවා තිබූ මුහුදු වෙරළ තවමත් එලෙසමය. වෙනස් වී තිබේ නම් ඒ පියුමි මා අසලින් සිටීමය.

"ඇයි දිනුක අයියා ඔයා නිහඬ. ඔයා කැමති නැතිද මම එක්ක මෙහෙම අත අල්ලාගෙන ඇවිද යන්න"
"එහෙම එකක් නැහැ පියුමි. ඔයත් නිහඬ නිසා මම ඉතින් ටිකක් මේ වෙරලෙ සුන්දරත්වය වින්දා"
"ඊයෙ මම කිව්ව එකට ඔයා තරහ නැහැ නේද අයියා"
"ඒක ඉවරයිනෙ. ඒ ඊයෙනෙ. දැන් ඔයා මගේ ලඟ ඉන්නවනෙ"
"මගෙ හිත එකතැනක නැහැ අයියා. වෙලාවකට හිතෙනවා මම ආදරය කරන්න තාම සූදානම් නැහැ කියලා. ඒත් ඔයාව දකිනකොට මට ඉන්න බැහැ. ඔයාව මගේම කරගන්න හිතෙනවා. අනික මටත් පුදුමයි මේ ගමන මම ඔයා එක්ක ආව එක ගැන"
"ඒ මොකද"
"මම එහෙම ගෙදරට බොරු කියල කොහෙවත් ගිහින්ම නැහැ. අනික කොල්ලෙක් එක්ක. "
"මමත් කවදාවත් ආදරේ කරන්න හිතුවෙ නැහැ පියුමි. ඒත් ඔයාව දැක්කහම .. හම්ම්"
"ඇයි හම්ම්ම්ම්ම්... "
"ඔයා මට ගොඩක් විෂේෂ කෙනෙක් පියුමි. ඔයාගෙ හැම හුස්මත් එක්කම මගේ මුළු ජීවිතයම බැඳිල තියෙන්නෙ මාර විදිහකට. මගේ අතීතය අනාගත අතර තියන පාලම ඔයා. මම හිතන්වා ඔයා මම වෙනුවෙන්ම මේ ලෝකෙට ආව පුන්චි කෙල්ලෙක් කියලා පියුමි. ඔයා ඔයාගෙ ඉගනීම ඉවර කරන්න ඉස්සෙල්ලම. මම ඒ වෙනකම් ඉන්නම්. ඔයා වෙනුවෙන්ම"
"අනේ .. දිනුක අයියා .. මෙච්චර ලොකු දෙයක් මේ කෙල්ලට දෙන්න එපා. තාම පොඩි වැඩිනෙ මම. අනික .."
"මොකද්ද අනික ..."
"අනේ මන්දා. හම්ම්ම්.. ආසයි හැමදාම ඔයා ගාවට වෙලා ඉන්න. ඔයාගෙ උරහිසේ ඔලුව තියාගෙන ඉන්න. ඔයා එක්ක එහෙ මෙහෙ යන්න. මගේ කොල්ල කියලා මුලු ලොකෙටම කෑ ගහල කියන්න. මගෙඔ පළමු ආදරේ ඔයා. ආගන්තුක හිතකට මෙච්චර ලන් උනේ කොහොමද කියන්න මම දන්නෙ නැහැ. මගේ තාත්තාට මන් තුරුල් වෙලා හිටියට පස්සෙ මම ඔයා එක්ක තමා මෙහෙම අත් අල්ලගෙන ළඟට වෙලා ඉන්නෙ දිනුක අයියා. ඔයා මගේ ළඟ ඉන්නකොට මට, මගේ මේ හිතට පුදුම හයියක් තියෙන්නෙ. පුදුම එඩිතරකමක් එන්නෙ. මට දන්නෙ නැහැ ඒ ඇයි කියන්න. අනේ මම එක්ක තරහ වෙන්න එපා ඔයා. මම කියන ඒවට හිතරිද්ද ගන්නත් එපා. මේ පුන්ච් කෙල්ලට හිතෙන ඒව තමා කියන්නෙ. ඒත් දිනුක අයියා මම දන්නෙ නැහැ මේකද ආදරේ කියන්නෙ කියලා. මට තේරෙන්නෙ නැහැ ..."
"ඔයා ඕව ගැන හිතන්න එපා පියුමි. කාලයට පුලුවන් ගොඩක් දේවල් වෙනස් කරන්න. ඒක මම ප්‍රැක්ටිකලි අත් විඳල තියන දෙයක්. මේ විදිහට අපි අපේ හැන්ගුමන් එක්ක අපේ ජීවිත ගලාගෙන යන්න දෙමු."
"අපිට් කවදාවත් අපේම වෙන්න බැරි උනොත්.. "
"එහෙම නොවෙන්න අපි පතමු. ඒත් එහෙම උනොත් ඔයාට ආදරේ කරපු මේ හිත, ඔයාට ලෙන්ගතු වුන මේ හිත යන්නම යාවි ගොඩාක් ඈතකට ආයෙමත් නො එන්නම"
"එහෙම වෙන්නෙ නැහැ දිනුක අයියා. මේ පියුමිගෙ ආදරේ ඔයා ගාව තියේවි හැමදාම"

පියුමි ගෙදරයාමට හදිසි කල නිසා අපගේ සොඳුරුබර සැන්දා වරුවට මම සමු දුන්නෙමි. ඉමාෂා ගැන පැවසීමට මා අදිටන් කර ගත්තද මා එසේ නොකලේ ඒ සඳහා තවමත් ගැලපෙන කාලය එලඹ නොමැති බව මට වැටහී ගිය නිසාය. පියුමිගේ ඉල්ලීම මත මා ඇයව නැවතත් පන්තිය අසලින්ම ගෙනැරලුවේ ඇයව රැගෙන යාමට ඇගේ අම්මා පැමිනෙන නිසාය. එමන්ම මමද අමිල ඩිල්ෂාන් හා ගයාන් සමග අපගේ සොඳුරු තානායමට ගොඩ වූයේ බියරයකින් මේ සැඳෑ යාමය තවත් හැඩ කරමුයැයි ඩිල්ෂාන්ගෙන් පැමිනි ආරාධනාවත් සමගය. එමෙන්ම මම අද පියුමි හා යෙදුනු සන්වාදය වුනට කෙටියෙන් පැවසූයේ ගයාන්ගෙන් මතුවූ ප්‍රස්නයක් සමගමය. මගේ කතාව ඇසීමෙන් පසු සියලු දෙනාම නිහඬ වූ අතරම පළම බෝතලයද හිස්ව ගියේ ඒ නිහැන්ඩියාව අතර තුරදීමය.

"මචන්.. අපිට තව බියර් බෝත හතරක් ගේන්න. ස්ට්‍රෝන් හරි"
"යාළුවා .. මොකක්ද බන් ඒ කෙල්ලගෙ කතාවෙ තේරුම."
"ඒක තමා අමිල මමත් මේ කල්පනා කලේ. මම හිතන්නෙ ඒකිට තියෙන්නෙ ආදරේ නෙමේ. ආකර්ෂනය. ආසාව."
"යකෝ ගයියා උඹට වෙරිද.. මොනාද උඹ ඔය කියවන්නෙ"
"යාළුවා ගයාන් කිව්ව එක හරි මමත් හිතන්නෙ. ආසාව, ආදරය, කැමැත්ත කියන්නෙ තුනක්."
"මට නොතේරෙනව නෙමේ අමිල. තාම ඒකි පොඩි කෙල්ලනෙ බන්"
"ඒ උනාට යාළුවා උඹට විනාස වෙන්න දෙන්න අපිට බැහැ. මොකද උඹ ගැන අපි හොඳට දන්නවා"
"අමිල හරි දිනුක. අමිල කිව්ව එක ගැන අපි තව ටිකක් බැලුවොත් දිනුක, ආසාව තියන තැන ආදරයක් නැහැ. ඒත් කැමැත්තයි ආසාවයි තියනවනම් ඒක ආදර්යක් ඇති වෙන්න පුලුවන්. හැබැයි එහෙම නොවෙන්නත් පුලුවන්. ඒත් ඔය තුනම තිබිලත් සමහර විට ආදරය නොලැබෙන්න පුලුවන්"
"ඔය තුනම එකට එන අවස්තාවක් තියනවා ගයියා. කෙල්ල වෙන එකෙක්ගෙනම් අගේට ඔය තුනම පිහිටනවා. නැද්ද මම කියන්නෙ"
"උඹ හරි ඩිලා. හරියට හරි"
"ඒකනේ.. අයියෙ තව බෝතල් හතරක් ගේන්න. උඹලගෙ ඔය බහු භූත කතා අමතක වෙන්න ගහමු තව බෝතලයක්"


හිතුවක්කාර ආදරය ඊළඟ මොහොතට ...


No comments:

Post a Comment